Dlaczego NOXy®?

W państwach Unii Europejskiej obowiązują normy EURO. Dotyczą regulacji emisji szkodliwych substancji, w szczególności: tlenku azotu (NOx), cząstek stałych (PM), węglowodoru (HC) oraz tlenku węgla (CO). Są to substancje szkodliwe emitowane głównie przez nowe pojazdy mechaniczne sprzedawane w obrębie UE. Systematycznie aktualizowane normy wprowadzają coraz bardziej rygorystyczne limity. W zgodzie z obowiązującymi obecnie dyrektywami dla pojazdów z silnikiem Diesla ograniczenia emisji NOx zostały obniżone o 60%. Celem zobrazowania można zestawić wyniki 25 pojazdów ciężarowych, stosujących się do restrykcji unijnych, z jedną ciężarówką z lat 70-tych, które plasują się na tym samym poziomie. Najnowsza norma, dotycząca jeszcze większych ograniczeń, obowiązuje od początku 2014 roku i zmniejsza obowiązujące limity o kolejne 80%.

Nowymi regulacjami są objęte samochody ciężarowe oraz autobusy. Z uwagi na rozbudowaną infrastrukturę dróg i logistykę transportu lądowego w Europie, istotne znaczenie w użytkowaniu NOXy® (dawniej AdBlue®) następuje wśród samochodów ciężarowych z systemem SCR. Normy unijne dotyczą większości pojazdów. Przykładowo pojazdy pozadrogowe (tzw. non-road), czyli ciągniki, maszyny rolnicze o mocy silnika 175-760 KM, ubiegające się o otrzymanie homologacji, muszą przestrzegać restrykcji dotyczących emisji spalin EURO IIIb. Zmuszają do redukcji w fabrycznie nowych pojazdach o 50% ilości tlenków azotu i 80% ilości cząstek stałych w porównaniu do poprzednich limitów.

Źródło: Grupa Azoty www.noxy.eu

 
 
 
AdBlue to nazwa handlowa 32,5 proc. wodnego roztworu mocznika. Produkt jest stosowany w branży motoryzacyjnej, jako reduktor w celu rozłożenia w katalizatorze SCR.
INTER TRUCK zajmuje się dystrybucją AdBlue na ternie całego kraju. W ofercie firmy znajdują się również zbiorniki na AdBlue, oleje, smary.